Bizi alacak yönetimi ile ilgili bir otomasyon sistemi kurmaktan alıkoyan şeyler alacak bilgilerimizi bulut bir sistem üzerine taşımak ya da tahsilat ile ilgili süreçlerin kontrolünü kaybetmek olabilir. Tahsilat ekibi için bir başka önemli faktör de kurulacak bir otomasyon sistemi ile işlerini kaybetme korkusudur. Halbuki bütün bunlar koca bir yanlış düşünce ürünüdür! Aslolan alacak yönetim sisteminin bunların tam tersinin gerçekleşmesini sağlamasıdır.
Daha etkin olmaya başladığımızda, ortalama tahsilat sürelerini düşürmeye başladığımızda ve nakit akışına direkt etki eden diğer parametreleri geliştirmeye başladığımızda tahsilatın rock starı olmaya adayız demektir.
ERP ya da CRM yatırımı yapan firmalar bunu insan bağımlılığını azaltmak için yapmazlar; yeteneklerini geliştirmek ve etkin çalışmak için yaparlar. İşte bir alacak yönetim sistemi de tam olarak bunu yapmaktadır. Aşağıda bir alacak yönetim otomasyon sisteminin işimizi daha iyi yapmak için bize sağladığı onlarca faydadan bir kaçını bulabilirsiniz;
En önemli aktivitelerimize odaklanma: Bizim için otomatik yaratılmış bir görev listesi, bir sonraki adımda ne yapacağımız, kimi ve neden arayacağımızla ilgili kaybedeceğimiz zaman kaybını önlememizi sağlar.
Ödeme gecikme ve uyuşmazlıklarına yol açan hataları azaltma: Bir işletme içinde ödeme uyuşmazlığına yol açan nedenlerin “eksik sipariş bilgisi” gibi birbirine benzeyen birkaç hatadan kaynaklandığı tespit edilmiştir. Bu tarz hatalara set çekmek ancak bir alacak yönetim sistemi ile mümkün olabilir.
Hızlı aksiyon alabilmek için bilgiye hızlı ulaşma: Müşterilerimiz ve faturalarımızla ilgili bilgilenebilmek için excellerde, emaillerde ya da yaşlandırma raporlarında iğneyle kuyu kazmayı durdurun. Alacak yönetim sistemimizle iletişim bilgileri, geçmiş konuşmalar, uyuşmazlıklar, tutulmayan sözler, açık konular, vadesi geçmiş ama ödenmemiş faturalar, ödemeler gibi bir çok bilgiye tek bir ekran üzerinden ulaşırız.
İletişimimizin kalitesini arttırma: Başarılı bir tahsilat yönetiminin en önemli kriterlerinden biri yoğun iletişim kurmaktır fakat bunu manuel yönetiyorsak müthiş bir zaman kaybı yaşarız. Alacak yönetim sistemimizle beraber vadesi dolmuş bir fatura ile ilgili hatırlatıcılar koyabiliriz, vadesi geçmiş faturalar için otomatik emailler atabiliriz ya da takibini otomatik yapabiliriz. Alacak yönetim otomasyonunu kurduğumuzda ve bir kez ayarları yaptığımızda sistem geri kalan ile bizim yerimize ilgilenecektir.
Alacak yönetim sistemimizin bize sağlayacağı faydaların bir kaçından bahsettik. Enerjimizi ve zamanımızı efektif olmayan işlerden alıp müşterilerimizle iletişimimizi doğru yönde geliştirmeye verirsek; sistemin insanların yerine iş yapmak değil, işimizi yaparken elde ettiğimiz sonuçlara katkı sağlamak için var olduğunu göreceğiz.
Daha fazla bilgi için çözümler sayfamızı ziyaret edin ; http://www.invo.com.tr/cozumler/