Alacak Yönetimi her geçen gün işletmeler için en önemli konu başlığı olmaya doğru ilerliyor. İşimizin büyümesi ve nakit akışı için çok büyük önem arz eden bu konsepti keşfetmek ve yönetmek adına bir sistem kullanmak akıllıca gözüküyor.

Yeni Bir Keşif İçin

Teknoloji ve sistemlerdeki gelişmelere rağmen “Alacak Yönetimi” yeni bir alan. Bir çok işletme faturaları ve ödemeleri takip etmek için hala Excel sayfaları ya da not defterleri kullanmakta. Bu artık ıslah edilmesi için olgunlaşmış bir alan ki bir çok işletme ödemelerini vadesinde tahsil etmekle ilgili şikayette bulunuyor.

Bütün işaretler gösteriyor ki vadeler gittikçe uzamakta. Vadelerin uzaması ile birlikte ödemelerdeki ertelemeler işletmeleri nakit akışı açısından zora sokmakta. Nakit akışını toparlamak için alınan krediler ise günün sonunda karlılığımızı eritmekte. Alacak Yönetimi sistemleri ile işletmeler alacaklarına daha fazla odaklanarak zamanında tahsil etme oranlarını yükseltip, nakit akışlarını dolayısı ile karlılıklarını arttırmaktalar.

Organize Olmanın Gücü

İşletmeler için vadesi yaklaşmış, geçmiş ve tahsil kabiliyetini yitirmiş alacaklarını anlık olarak raporlamak büyük önem arzediyor. Her bir senaryo kendine özel çözümler gerektirmekte. Alacak Yönetimi sistemlerinin en önemli çıktısı beklenen nakit akışı üzerinde titizlenmek ve müşterilerine aktif bir şekilde yaklaşan ödemeleri ile ilgili hatırlatıcı olmak. Müşterimizi yaklaşan bir ödemesi ile ilgili bilgilendirdiğimizde tahsilatı zamanında yapabilmek için büyük bir adım atmış oluyoruz.
Ek olarak tahsil kabiliyetini yitirmiş alacaklarla ilgili erken bir şekilde bilgi sahibi olarak, ödeme eğilimi düşük müşterilerle ilişkilerimizi zamanında organize edebiliriz.

INVO Tahsilat Yönetimi ile müşteri iletişim tarihçesini tutarak alacaklarımızla ilgili organizasyon kabiliyetimizi en üst seviyeye çekebiliriz. Geçmişte hangi alacak problemi ile ilgili hangi email ya da arama iletişiminin etkili olduğuna dair tarihçeye ulaşabilmek faydalı olacaktır. Bir alacağın tahsil kabiliyetini yitirdiğine karar vermek için tahsilat adına ne kadar performans gösterdiğimizi kayıt altına almış olmak işimizi kolaylaştıracaktır.

Başarı Detayda Gizli

Biliyoruzki vadesi geçmiş ödemesi olan müşteriler eğer onları eksiksiz ve detaylı iletişim geçmişi gibi gerçeklerle yüzleştirebilirsek ödemeye daha eğilimli oluyorlar. Bu yüzden INVO ile CRM bazlı bir müşteri iletişim tarihçesi oluşturuyoruz. Müşteriye “ konu ile ilgili paylaştığım üçüncü email diyebilmenin yanında spesifik zamanlar da belirtebilmeliyiz; geçen hafta şu tarihteki konuşmamızda bu hafta şu tarihte ödeme sözü vermiştiniz ve şu an söz verdiğiniz tarihi 3 gün geçmiş bulunuyoruz! İletişiminizle ilgili ne kadar detay bilgi paylaşırsanız, alışıldık geç ödeme mazeretlerine o kadar az maruz kalırsınız.

Nakit Akışını Kontrol Et

İşimizi başarılı kılmak için nakit giriş ve çıkışlarından çok emin olmalıyız. INVO Tahsilat Yönetimi ile alacaklarınızla ilgili hiç olmadığı kadar bilgili ve organize olacaksınız.

Daha fazla bilgi için çözümler sayfamızı ziyaret edin ; http://www.invo.com.tr/cozumler/