Ödeme Gecikmeleri Gerçekte Neye Mal Oluyor?

Ödeme gecikmeleri, işletme sermayenize direkt negatif etki eder ve gittikçe de durumu kötüleştirir.

Ödeme gecikme süresi faturanın gerçekten ödenip ödenmeyeceği ile ilgili ipucu veren önemli göstergelerdendir. Örneğin bir faturanın 60 güne kadar gecikmesine izin verirseniz tahsilat ihtimaliniz ortalama %75’e geriler. 90 güne kadar gecikmesine göz yumduğunuz faturalarda bu oran %30’lara düşer. 12 aya kadar […]

Tahsil Edilemeyen Alacaklar için Vergi Sorunu

Vadeli satışlar ticari hayatın bir gerçeği olarak karşımızda duruyor. Vadeli satışta beklentimiz müşterimizin borcunu vadesinde ödemesi ancak bu çoğu zaman mümkün olmuyor. Kimi zaman müşterinin finansal durumu ödeme yapmasına imkan vermezken, kimi zaman da borçlu ödeme yapmak istemiyor. Bazen de borçluyu bulmak mümkün olmuyor. Böyle durumlarda tahsil edemediğimiz, belki de hiç tahsil edemeyeceğimiz “kağıt […]

2016’da Büyük Mücadele; Zamanında Tahsilat!

Yıl sonuna yaklaştığımız şu günler her seviyedeki finansal yöneticiler için geçmiş 12 aylık performansı analiz etmek ve zayıf yanlarınızı kuvvetlendirmek için planlama ve hazırlık anlamına geliyor.

Alacak yönetimi özelinde son 12 aylık performansınızı nasıl değerlendiriyorsunuz? Yeni yıl için nakit akışınızı ve tahsilat performansınızı arttırmak adına neler yapmalısınız?

Metrikleri Ölçmek

• […]

İş Analitik Çözümü Olarak Alacak Yönetim Sistemi

Bu blogda alacak yönetimi otomasyonunun öneminden çok defa bahsettik ama biliyoruz ki bu alacak yönetimini geliştirmeniz açısından sadece ilk basamağı teşkil ediyor. Bir sonraki basamak alacak yönetimi sisteminizi iş analitik çözümü olarak konumlandırmak. Bu anlamda iyi bir raporlama aracı size alacak yönetiminizi optimize etmek ve geliştirmek için bilgilere hızlı ulaşmanızı sağlayarak bunu değişiklik ve düzenleme […]

ERP Yerine Alacak Yönetim Sistemi Kullanmaya Başlamak için 7 İşaret

Alacaklarınızı yönetmek için hangi sistemleri ve süreçleri kullanıyorsunuz? Bugün işletmelerin neredeyse tamamı ERP sistemleri yanında Excel tablolarını da kullanarak bu yönetimi yapmaya çalışmakta ancak bunun verimsiz olduğu konusunda da hemfikirler. ERP firmaları bu konuda çalışmalar yapmaktalar ancak sistemler hala tam otomasyon ve detaylı raporlamaya muhtaç.

Muhtemel ki işletmeniz için artık tüm tahsilat yönetiminizi tek bir merkezde […]

Tahsilat Aramalarınızı Etkinleştirmek için 13 Püf Noktası

İşimizin en keyifli parçası olmasa da tahsilat aramaları tahsilatlarımızı hızlandırmak için ayrıcalıklı bir yöntemdir. Bu telefon aramalarında fazlaca vakit harcayan bir çok işletme çok da verimli olamadıkları ile ilgili şikayette bulunurlar.

İşte telefon aramalarınızda fazlasıyla işinize yarayacak 13 püf noktası;

1. Telefon aramanızdan önce hazırlığınızı tamamlayın. Müşteriniz ve ödemesi ile ilgili tüm bilgilerin önünüzde hazır olması gerekir ki […]

INVO ile Tahsilatın Yıldızı Olun

Bizi alacak yönetimi ile ilgili bir otomasyon sistemi kurmaktan alıkoyan şeyler alacak bilgilerimizi bulut bir sistem üzerine taşımak ya da tahsilat ile ilgili süreçlerin kontrolünü kaybetmek olabilir. Tahsilat ekibi için bir başka önemli faktör de kurulacak bir otomasyon sistemi ile işlerini kaybetme korkusudur. Halbuki bütün bunlar koca bir yanlış düşünce ürünüdür! Aslolan alacak yönetim sisteminin […]

Satıştan Tahsilata Daha Hızlı Ulaşmak İçin

Satıştan tahsilata hızlı akış sağlayamayan işletmelerin temel nedeni kötü iş yapmaları değil, ödeme konusunda yeteri kadar gönüllü olmayan müşterileri gibi gözükebilir. Fakat esas temel neden iş süreçlerini standardize etmemeleri ve otomatikleştirmemeleridir.

Satıştan tahsilata giden süreç irili ufaklı bir çok parçadan oluşur ve herhangi birindeki aksama direkt nakit akışımıza etki eder. Bu anlamda doğru uygulamalarla süreci […]

INVO | Alacak Yönetimi için CRM

INVO Tahsilat Yönetimi’ni Alacak Yönetimi olarak tanımladığımız gibi “Alacak Yönetimi için CRM” olarak da tanımlayabiliriz. CRM’in ne olduğunu biliyoruz, alacak yönetiminin de ne olduğunu biliyoruz. Peki bu ikisini nasıl ilişkilendirebiliriz?
Gerçek şu ki alacak yönetimi satış sürecinin çok önemli bir parçası. Satışı gerçekleştirmiş olmak ödememizi alacağımızı garanti etmiyor. Bu anlamda CRM sistemimize alacak yönetimi ile ilgili […]

Alacak Yönetimi 101

Alacak Yönetimi her geçen gün işletmeler için en önemli konu başlığı olmaya doğru ilerliyor. İşimizin büyümesi ve nakit akışı için çok büyük önem arz eden bu konsepti keşfetmek ve yönetmek adına bir sistem kullanmak akıllıca gözüküyor.
Yeni Bir Keşif İçin

Teknoloji ve sistemlerdeki gelişmelere rağmen “Alacak Yönetimi” yeni bir alan. Bir çok işletme faturaları ve ödemeleri takip […]